Webbyrån Togetheronline Group_test 5.jpg

NYHETSBREV

Vad är e-postmarknadsföring?

VAD KOSTAR NYHETSBREV?

För att göra det enkelt, har vi på Togetheronline tagit fram 3 olika nivåer för nyhetsbrevsutskick.

FÖRDELAR

  • Miljövänligt

  • Kraftfullt verktyg

  • Mätbart

  • Kostnadseffektivt

  • Fler besök till din webbplats

TÄNK PÅ

  • Att skicka nyhetsbrev till personer som inte aktivt anmält sig till dina utskick, kan få negativ effekt.

  • Det måste alltid finnas med en avregistreringslänk så kunden kan avregistrera sig från utskicken.

  • Var generös och bjud på bra information och värdefulla tips.

  • Skriv en lockande ämnesrad som väcker nyfikenhet hos mottagaren.

Nyhetsbrev - bästa digitala kanalen

E-post anses fortfarande vara den bästa kanalen gällande digital marknadsföring, trots att många tror att e-posten är död.

Oavsett storlek på företag, så kan du använda dig av välgjorda nyhetsbrev och mejlutskick. Det som dock är viktigt att tänka på, är att skicka relevant information som mottagaren faktiskt vill ha.

Genom att skicka nyhetsbrev och erbjudanden med jämna mellanrum håller du löpande kontakt med alla dina befintliga och potentiella kunder, vilket kan leda till ökad försäljning. Som bekant, så är det alltid lättare att sälja mer till en befintlig kund än att jaga efter nya kunder…

Prisvärt och mätbart alternativ

Digitala nyhetsbrev är ett prisvärt alternativ jämfört med en tidningsannons. Det bästa av allt är att allt är mätbart med statistik t ex hur många som öppnar ditt brev, vem som öppnat brevet och vilka länkar dom klickat på. På detta sätt lär du känna kunden och kan använda informationen för att rikta rätt erbjudanden till rätt målgrupp.

 

Bjud på din kunskap

 

Bjud på bra information och värdefulla tips så positionerar du dig som expert inom ditt område. På så vis bygger du förtroende hos dina kunder. I grund och botten så handlar försäljning om relationer och en bra relation ger ökad möjlighet till fler affärer.

Denna målgrupp har dessutom aktivt anmält sig till dina nyhetsbrev, vilket betyder att de vill ha information och erbjudanden från dig. Varför inte utnyttja den möjligheten till att hålla dina kunder nöjda och glada med att erbjuda dem intressanta nyheter? Riktad marknadsföring via nyhetsbrev till personer som vill köpa dina produkter eller tjänster är otroligt kraftfullt.

 

Följ kundens köpresa

 

Förutom att bygga förtroende och hålla löpande kontakt med dina kunder, så är en av de stora fördelarna med digital marknadsföring att allt är spårbart. Du kan följa kundens köpresa hela vägen från öppning av nyhetsbrev till en konvertering på din webbplats. Samtidigt lär du dig kundernas beteende och kan löpande optimera dina nyhetsbrev efter dina kunders beteendemönster och önskemål.

Utskicksfrekvens


Det kan vara svårt att veta hur ofta man ska skicka sina nyhetsbrev. Man ska inte skicka så ofta att man uppfattas som spammig, men heller inte så sällan så kunderna hinner glömma bort dig.

VI FINNS HÄR 

FÖR DIG! 

  • in
  • Facebook
  • Instagram
Togetheronline Group AB

Sollentuna

Hammarbacken 6A vån 7

191 49 Sollentuna

070-149 43 33

Skaraborg

Ramstorpsvägen 48

522 37 Tidaholm

073-976 78 88

 Hemsidor    SEO    Nyhetsbrev    Google Ads    Webbyrå    Integritetspolicy    Cookies

© Togetheronline Group AB 2021