
SOCIAL VIDEO
Varför är video så populärt i sociala medier?
VAD KOSTAR NYHETSBREV?
För att göra det enkelt, har vi på Togetheronline tagit fram 3 olika nivåer för nyhetsbrevsutskick.
FÖRDELAR
-
Miljövänligt
-
Kraftfullt verktyg
-
Mätbart
-
Kostnadseffektivt
-
Fler besök till din webbplats
TÄNK PÅ
-
Att skicka nyhetsbrev till personer som inte aktivt anmält sig till dina utskick, kan få negativ effekt.
-
Det måste alltid finnas med en avregistreringslänk så kunden kan avregistrera sig från utskicken.
-
Var generös och bjud på bra information och värdefulla tips.
-
Skriv en lockande ämnesrad som väcker nyfikenhet hos mottagaren.
Video är det bästa sättet att marknadsföra en produkt
Social video är delningsbar och kan delas genom sociala nätverk. Dock behöver videon optimeras för olika kanaler. En video som är gjord för Facebook, behöver lite handpåläggning för att fungera på Instagram eller LinkedIn.
Video på Facebook
Digitala nyhetsbrev är ett prisvärt alternativ jämfört med en tidningsannons. Det bästa av allt är att allt är mätbart med statistik t ex hur många som öppnar ditt brev, vem som öppnat brevet och vilka länkar dom klickat på. På detta sätt lär du känna kunden och kan använda informationen för att rikta rätt erbjudanden till rätt målgrupp.
Video på Instagram
Bjud på bra information och värdefulla tips så positionerar du dig som expert inom ditt område. På så vis bygger du förtroende hos dina kunder. I grund och botten så handlar försäljning om relationer och en bra relation ger ökad möjlighet till fler affärer.
Denna målgrupp har dessutom aktivt anmält sig till dina nyhetsbrev, vilket betyder att de vill ha information och erbjudanden från dig. Varför inte utnyttja den möjligheten till att hålla dina kunder nöjda och glada med att erbjuda dem intressanta nyheter? Riktad marknadsföring via nyhetsbrev till personer som vill köpa dina produkter eller tjänster är otroligt kraftfullt.
Video på Youtube
Förutom att bygga förtroende och hålla löpande kontakt med dina kunder, så är en av de stora fördelarna med digital marknadsföring att allt är spårbart. Du kan följa kundens köpresa hela vägen från öppning av nyhetsbrev till en konvertering på din webbplats. Samtidigt lär du dig kundernas beteende och kan löpande optimera dina nyhetsbrev efter dina kunders beteendemönster och önskemål.
Utskicksfrekvens
Det kan vara svårt att veta hur ofta man ska skicka sina nyhetsbrev. Man ska inte skicka så ofta att man uppfattas som spammig, men heller inte så sällan så kunderna hinner glömma bort dig.