
DIGITAL ANNONSERING
Vad är Google Ads?
VAD KOSTAR GOOGLE ADS?
Du bestämmer din egen budget och betalar endast när någon klickar på en av dina annonser.
FÖRDELAR
-
Ökar trafiken till din hemsida
-
Kostnadseffektivt
-
Välj hur ofta och när annonsen skall visas
-
Mätbart
-
Geografisk inriktning
-
Flexibelt
-
Direkta resultat
-
Topplacering på Google
NACKDELAR
-
Annonserna visas ovanför och nedanför den organiska resultatlistan. Visas inte din annons bland de fyra översta, så hamnar din annons bland de sista på sidan.
-
Fler och fler har annonserat på Google de senaste åren, vilket gjort att priserna har gått upp.

Kostnadseffektiv annonsering
Utöver att ha en bra, sökmotoroptimerad hemsida där du syns i det organiska sökresultatet, kan du även köpa träffar genom att annonsera med Google Ads (Adwords). Detta är ett sätt att få en topplacering på Google som kan vara svårt att nå med enbart en bra sökmotoroptimerad hemsida.
Google Ads är de annonser du ser antingen ovanför eller nedanför det organiska sökresultatet när du gör en sökning på Google. För att få en så kostnadseffektiv annonsering som möjligt med Google Ads, rekommenderar vi att ha en sökmotoroptimerad hemsida i grunden.
PPC (Pay Per Click)
En av de stora fördelarna med Google Ads är att du endast betalar när någon kund klickar på annonsen och kommer vidare till din hemsida. Den här metoden kallas för PPC - Pay Per Click. Detta innebär att alla visningar av annonsen är kostnadsfria. Det finns heller inte någon förutbestämd annonskostnad, utan det är du själv som sätter upp vilken budget du vill använda dig av. Däremot är det viktigt att dina annonser endast syns på relevanta sökningar och där du är beredd att betala för ett klick.
Geografisk inriktning
Om du enbart driver försäljning inom ett visst område eller stad, kan du ställa in så dina annonser endast visas för personer som googlar inom det specifika området. Detta gör att du sparar annonspengar genom att enbart betala för klick inom rätt försäljningsområde.
Flexibel och riktad annonsering
Välj själv vilka dagar och tider du vill att dina annonser ska visas. Till exempel, om du ser att de flesta köpen görs vid lunchtid, kan du antingen välja att annonserna ska visas mellan 10:00 – 13:00, eller höja budet per klick under denna tid för att få en högre annonsposition.
Så snart dina annonser är godkända och klara så börjar de visas, vilket gör att du väldigt snabbt kommer igång med dina annonser. Du kan starta och pausa annonserna precis som du själv vill vilket ger en enorm flexibilitet i din annonsering.
Vi ökar din synlighet
Vi på Togetheronline hjälper dig att optimera ett redan befintligt Google Ads-konto alternativt att vi hjälper dig redan från start med uppsättning av konto och annonser baserade på de rätta sökorden. Detta är något vi anpassar helt efter kundens behov och önskemål.
Vi levererar regelbundna redovisningar av mätbara resultat och tillsammans arbetar vi löpande för att skapa en så effektiv och lönsam annonsering som möjligt.